Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Επιστολή ΝΕΛ στον πρωθυπουργό για επικείμενη δρομολόγηση του Blue Star Patmos σε Χίο-Μυτιλήνη

Νέα σκληρή κόντρα ξέσπασε στην ελληνική ακτοπλοία. Αιτία είναι το αίτημα της Blue Star Ferries να δρομολογήσει το Blue Star Patmos στη γραμμή Πειραιά – Χίο – Μυτιλήνη, αίτημα το οποίο θα εξετασθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την Παρασκευή 8 Ιουνίου.

Το αίτημα αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου η οποία δραστηριοποιείται στη γραμμή.

Η ΝΕΛ έστειλε επιστολή προς το Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υπ' όψιν του Διευθυντού Θαλασσίων Συγκοινωνιών κ. Βασιλείου Μάμμη με κοινοποίηση και προς τον πρωθυπουργό κ.Παναγιώτη Πικραμμένο, με την οποία ζητάει να μην γίνει δεκτό το αίτημα της Blue Star Ferries.

H επιστολή, την οποία αποκάλυψε σήμερα το Marinews.gr, θα μοιραστεί σε όλα τα μέλη του ΣΑΣ πριν την συνεδρίαση της Παρασκευής.
Ακολουθεί η επιστολή:

«ΠΡΟΣ : ΥΠ.Α.Α.Ν./Δ.Θ.Σ. Α'
Κοινοποίηση:
1. Εξοχότατο Πρόεδρο της Κυβερνήσεως κύριο Παναγιώτη Πικραμένο
2. Αξιότιμους Αρχηγούς όλων των Πολιτικών Κομμάτων
3. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας κ. Ιωάννη Στουρνάρα
4. Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας κ. Νικόλαο Λίτινα
5. Γενικό Γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής ΥΠΑΑΝ κ. Αθανάσιο Πάλλη
6. Γενικό Γραμματέα Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής ΥΠΑΑΝ κ. Δημήτριο Χαλκιώτη
7. Αρχηγό Λιμενικού Σώματος / Ελληνικής Ακτοφυλακής κ. Κωνσταντίνο Σούλη
8. Υπαρχηγό Λιμενικού Σώματος / Ελληνικής Ακτοφυλακής κ. Θεόδωρο Φουστάνο
9. Διευθυντή Γ' Κλάδου Ναυτιλιακής Πολιτικής κ. Αθανάσιο Χονδρονάσιο
10. Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας

Κύριοι, Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (παλαιά Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) αποτελεί εδώ και δεκαετίες επίσημο και θεσμικό συμβουλευτικό όργανο για τον εκάστοτε Υπουργό ΥΠΑΑΝ (παλαιά Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ. και Υ.Ε.Ν.). Η σύνθεση, λειτουργία και ο θεσμικός – εισηγητικός του ρόλος, μπορεί να μην ήταν μια όαση δικαιοσύνης, αλλά είχε στοιχεία
υπευθυνότητας και ορθής κρίσης. Το Συμβούλιο, θεσμικά συγκροτείται από δημόσιους λειτουργούς και εκπροσώπους φορέων και παραγωγικών τάξεων που έχουν σχέση με την ακτοπλοΐα, την εξυπηρέτηση των νησιών και των κατοίκων τους.

Τα μέλη του έρχονται και παρέρχονται, αλλά ουδέποτε μέχρι σήμερα αυτοαναιρέθησαν απειλώντας την ύπαρξη του ίδιου του Συμβουλίου.

Ελπίζουμε ότι στο προσεχές Σ.Α.Σ. της Παρασκευής 8 Ιουνίου 2012, εσείς προσωπικά αλλά και όλα τα μέλη του Σ.Α.Σ., στα οποία θα διανεμηθεί αυτή η επιστολή προ της ενάρξεως του Συμβουλίου, δε θα δείξουν το κακό πρόσωπο της Ελλάδας των συντεχνιών και των άνομων συμφερόντων.

Αναφερόμαστε στη φημολογούμενη έγκριση της εκπρόθεσμης ετήσιας δρομολόγησης του Ε/Γ-Ο/Γ BLUE STAR PATMOS της εταιρείας BLUE STAR FERRIES από 05/07/2012 έως 04/07/2013.

Σας θυμίζουμε τις γνωμοδοτήσεις σας στα δυο προηγούμενα Σ.Α.Σ. 10/02/2012 που
πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη και 06/04/2012 στη Νάξο, όπου :

1. Απερρίφθη κατά πλειοψηφία η ετήσια δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΛΑΣ από 01/04/2012 έως 31/03/2013 στη γραμμή Πειραιά – Χανιά (Σ.Α.Σ. 10/02/2012)

2. Απερρίφθη κατά πλειοψηφία η ετήσια δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ AQUA HERCULES από 11/06/2012 έως 10/06/2013 στη γραμμή Πειραιά – Κω – Ρόδο (Σ.Α.Σ. 10/02/2012)

3. Απερρίφθη ομόφωνα η ετήσια δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΛΑΣ στη γραμμή Πειραιά – Χανιά από 01/11/2012 έως 31/10/2013 (Σ.Α.Σ. 06/04/2012)
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι για τα απορριφθέντα θέματα 1 και 3 το πλοίο ήταν ολίγων ετών και πολλαπλάσιας αξίας, για όσους ακόμα πιστεύουν στις έννοιες “πλούσιος και φτωχός”.

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεση μας σε τυχόν έγκριση δρομολόγησης του Ε/Γ-Ο/Γ BLUE STAR PATMOS στη γραμμή Πειραιά – Χίο – Μυτιλήνη για την τρέχουσα καλοκαιρινή περίοδο και απαιτούμε να ισχύσουν τα ίδια μέτρα και σταθμά προς όλες τις εταιρείες όσον αφορά τη δρομολόγηση για το επόμενο έτος.

ΔΕΝ ΘΑ μπούμε καν στον κόπο να επιχειρηματολογήσουμε για την πλήρη απουσία
συγκοινωνιακών αναγκών καθώς είναι γνωστή σε όλους σας η κατάρρευση της επιβατική κίνησης προς όλα τα νησιά μας και τη συγκεκριμένη γραμμή.

ΔΕΝ ΘΑ σχολιάσουμε καν τις ώρες αφιξαναχώρησης στους ενδιάμεσους λιμένες.

ΔΕΝ ΘΑ αναφερθούμε στις ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ των ναυτιλιακών εταιρειών, που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα.

ΘΑ σχολιάσουμε και ΘΑ καταγγείλουμε την επαύριο του Σ.Α.Σ. την διαφαινόμενη Νέα Γιάλτα και τον εμπαιγμό προς την εταιρεία μας, που φέτος κλείνει τα 40 χρόνια λειτουργίας της με καθημερινή και απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών Χίου και Μυτιλήνης με τον Πειραιά, ως εταιρεία λαϊκής βάσης της Μυτιλήνης και που οι τυχόν λανθασμένες εισηγήσεις σας θα δυναμιτίσουν τη λειτουργία και θα απειλήσουν την ύπαρξη της.

Τυχόν πρόχειρη και άστοχη εισήγηση σας θα προκαλέσει το άνοιγμα των ασκών του Αιόλου για όλους και για όλα, ακόμα και για τους αιτούντες.
Οι παρενέργειες μπορεί να έχουν δραματικές συνέπειες, που μπορεί να φτάσουν και σε διακοπή εκτέλεσης των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας στις άγονες γραμμές των νησιών μας, στις οποίες το κράτος είναι υπερήμερο με φοβερές και ανυπολόγιστες καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθωμάτων.

Τι σκοπιμότητες εξυπηρετούν όλα αυτά; Γιατί μερικά εικοσιτετράωρα προ των εκλογών οι υπηρεσιακοί παράγοντες μαζί με την υπηρεσιακή Κυβέρνηση προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα γεγονότα που θα επηρεάσουν για πολλά χρόνια την Ελληνική ακτοπλοΐα, τη στιγμή που έχει εξαγγελθεί η επανίδρυση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από όλα σχεδόν τα Κόμματα εξουσίας;;

Ο λαός με συντριπτική πλειοψηφία 85% αποδοκίμασε το “ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΣΟΚ” που μας οδηγεί στη καταστροφή.

Για τη Ναυτιλιακή Εταιρείας Λέσβου Α.Ε.»

http://www.marinews.gr/