Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014

Μετά τα McDonalds, η σειρά της Starbucks;

Μετά τα McDonalds, η σειρά της Starbucks;Άρθρα γνώμης του οικονομολόγου Πάνου Μουρδουκούτα για το περιοδικό FORBES (“Starbacks is cutting coffee prices. In Greece”, “McDonalds lost the Greek market. Is Starbucksnext?”) καταγράφουν την πορεία δύο αμερικανικών εταιριών εστίασης στην Ελλάδα.

Όσον αφορά σε γνωστή εταιρία πώλησης καφέ, κατά τον Μουρδουκούτα, υποχρεώνεται να μειώσει τις τιμές της στην Ελλάδα, αφενός λόγω της μείωσης του ΦΠΑ, αφετέρου και κυρίως ωστόσο, εξαιτίας του ανταγωνισμού από εγχώρια αλυσίδα καφέ με ισχυρή κουλτούρα προσφορών (Mikel).

Κατά τον ιδιοκτήτη της ελληνικής εταιρίας, υπέρ του λειτούργησε το χαμηλό κόστος ενοικίασης καταστημάτων εξαιτίας της πτώσης στις τιμές των ακινήτων, η μεγάλη ανεργία μεταξύ των νέων που επιτρέπει χαμηλούς μισθούς, η ενίσχυση της νοοτροπίας της προτίμησης κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων, η χαμηλή τιμολόγηση των προϊόντων της εταιρίας, η μόδα. Το ίδιο μοντέλο είχε επαναληφθεί και στο παρελθόν με γνωστή αμερικανική εταιρία προσφοράς έτοιμου φαγητού που έχασε μεγάλο μερίδιο της αγοράς από εγχώρια αντίστοιχη εταιρία αλλά και μικρότερες εταιρίες ταχυφαγείων.

Κατά το δημοσίευμα, η λογική των προκαθορισμένων μενού δεν λειτουργεί σε χώρες που έχουν ισχυρή παράδοση εγχώριων διατροφικών συνηθειών. Η λειτουργία των συγκεκριμένων εταιριών αποδεικνύει τα όρια της αποκλειστικής διάθεσης αγαθών (franchise), καθώς οι εγχώριες εταιρίες μπορούν να προσφέρουν το ίδιο προϊόν υπό καλύτερους όρους, περιλαμβάνοντας τις εγχώριες προτιμήσεις.



mignatiou.gr