Το αίτημα για κλείσιμο 22 αεροδρομίων, με στόχο την εξοικονόμηση πόρων, επαναφέρει η τρόικα προς την κυβέρνηση, αδιαφορώντας πλήρως για τους κατοίκους των ελληνικών νησιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σύμβουλοι του Ελληνικού Δημοσίου για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η γερμανική Lufthansa Consulting (θυγατρική του αεροπορικού κολοσσού), αντιδρούν στο αρχικό κυβερνητικό σχέδιο για μεταφορά των αεροδρομίων σε μια ενιαία κρατική εταιρία, επικαλούμενοι το κόστος.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αστυπάλαιας, Αράξου, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καρπάθου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Νάξου, Νέας Αγχιάλου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου, Σύρου και Χίου.
Οι φήμες περί αναζωπύρωσης του συγκεκριμένου σχεδίου έχουν ήδη κινητοποιήσει τους κατοίκους των νησιών, καθώς πολλοί πολίτες που ζουν στα νησιά της άγονης γραμμής θα αποκλείονταν από την ηπειρωτική χώρα.
Η κυβέρνηση, την περίοδο που ο Κ. Χατζηδάκης είχε και τις αρμοδιότητες του σημερινού υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είχε ανακοινώσει σχέδιο το οποίο προέβλεπε ότι τη διαχείριση των αεροδρομίων για τα οποία δεν θα επιτευχθεί η παραχώρηση χρήσης τους θα αναλάβει μία νέα εταιρία υπό δημόσιο έλεγχο (ΑΕΔΙΠΑ). Η εταιρία επρόκειτο να στελεχωθεί με αποσπασμένους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και θα ξεκινήσει να λειτουργεί τρεις μήνες μετά το πέρας της διαδικασίας παραχώρησης. Σε επόμενο στάδιο, και με στόχο να παραμείνουν σε λειτουργία τα αεροδρόμια, η κυβέρνηση θα είχε τη δυνατότητα να παραχωρήσει τη διοίκηση και τη λειτουργία της σε ιδιωτικό φορέα, με τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης.
Προ ημερών επτά από τους 11 επενδυτές που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού επελέγησαν για συμμετοχή στο δεύτερο στάδιο, κατά το οποίο θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για την πώληση των άλλων 14 αεροδρομίων που προωθεί το ΤΑΙΠΕ. Τα 14 αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες: Στην πρώτη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων, που εξυπηρέτησαν το 2011 το 24% του συνόλου των επιβατών στα 39 κρατικά αεροδρόμια. Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου. Στις δύο ομάδες μπορεί να προστεθούν επιπλέον αεροδρόμια.
Οι όμιλοι που θα επικρατήσουν θα αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για 30 χρόνια (με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια ή και περισσότερα). Το ΤΑΙΠΕΔ θα λάβει εφάπαξ τίμημα, που έως σήμερα δεν έχει καθοριστεί, ενώ οι επενδυτές θα καταβάλλουν ετήσιο τίμημα που θα συνδέεται με την κερδοφορία των αεροδρομίων. Οι διαχειριστές καλούνται να επενδύσουν περισσότερα από 200.000.000 ευρώ για την αναβάθμιση των αεροδρομίων, αρκετά από τα οποία διαθέτουν στοιχειώδεις και απαρχαιωμένες υποδομές.
Εφημ. Δημοκρατία