25 Οκτωβρίου 2013
Μετά από επανειλημμένες προσπάθειες που έκανε η Γραμματεία του Εφετείου για να βρει κάποιον να παρασταθεί εκ μέρους του Υπουργείου, ώστε πέραν από μια γραπτή, απροειδοποίητη, αβάσιμη και αστοιχείωτη υπουργική απόφαση, να μπορέσει κάποιος εκ μέρους του να απαντήσει σε στοιχειοθετημένες ερωτήσεις των εισηγητών και της εταιρείας τελικά "ευρέθη άνθρωπος τις".
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της υπόθεσης ο εκπρόσωπος του Υπουργείου, που τελικά παραστάθηκε, δεν μπόρεσε να στοιχειοθετήσει όλα όσα επικαλείται η Υπουργική Απόφαση καθώς οι εκπρόσωποι της εταιρείας ήταν καταιγιστικοί ως προς τα στοιχεία και τα επιχειρήματα. Σημειώνουμε δύο πράγματα τα οποία θεωρούμε ενδεικτικά της όλης πρόθεσης του Υπουργείου καθότι τα άλλα τρανταχτά γεγονότα που αφορούν το πλοίο είναι λίγο-πολύ γνωστά.
Δεύτερον, η "ηγεσία" του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ενώ προσπαθεί ευκαίρως-ακαίρως να περικόψει επιδοτήσεις και γραμμές ευθαρσώς και με κάθε τρόπο ώστε να επιδείξει στην Τρόικα τις υποτελικές ικανότητες του -και δεν το κρύβει αυτό με τις πρόσφατες δηλώσεις του ο Μ. Βαρβιτσιώτης- κόπτεται για το ότι η εταιρεία δήθεν δεν προσκόμισε τα στοιχεία του νέου πλοίου αντικατάστασης μέχρι τον Απρίλιο του 2013... Παρόλο που η εταιρεία έχει γνωστοποιήσει εγκαίρως τα στοιχεία του νέου πλοίου, το σημερινό Υπουργείο ξέχασε να αναφέρει ότι προηγούμενος υπουργός έδωσε παράταση έως το 2016 στις υποχρεώσεις αυτές των εταιρειών που εκτελούν άγονες γραμμές να αντικαταστήσουν τα πλοία τους (Άρθρο 221 νόμου 4072/2012 "Παράταση χρόνου εκπλήρωσης συμβατικής υποχρέωσης")!
Κατά τα άλλα τα επιχειρήματα από πλευράς υπουργείου δεν μας εξέπληξαν καθώς αναφέρθηκε ότι το Υπουργείο θέλει να κόψει τις άγονες γραμμές, οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να μη ζητάνε πολλά και επισήμανε ότι ο Νομός Σάμου δεν θα πρέπει να έχει παράπονο γιατί θα πηγαίνουν συνεχώς δύο πλοία, το Ν. Μύκονος και το Μυτιλήνη. Φυσικά απεκρύβη ότι λίγες ημέρες πριν το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου επέτρεψε στο Ν. Μύκονος να πάει Ικαρία-Σάμο μόνο δυο-τρεις μήνες το επόμενο καλοκαίρι... και το Μυτιλήνη θα πηγαίνει όταν έχει καύσιμα (και δεν φταίει η ΝΕΛ γι' αυτό) και ότι επίσης στο διαγωνισμό των αγόνων γραμμών που θα διεξαχθεί στις 19 Νοεμβρίου το Υπουργείο δεν έχει συμπεριλάβει καν το Ν. Σάμου και ειδικά τους Φούρνους ως προορισμό προς επιδότηση!
Ουκ εν το πολλώ το ευ. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την απόφαση του Εφετείου καθώς είμαστε έτοιμοι όχι μόνο ως επιχειρηματίες αλλά κυρίως ως συνειδητοί και ενεργοί πολίτες του Νομού Σάμου να πάρουμε θέση για τα δυσάρεστα τεκταινόμενα κατά του τόπου μας.
Κατά τα άλλα τα επιχειρήματα από πλευράς υπουργείου δεν μας εξέπληξαν καθώς αναφέρθηκε ότι το Υπουργείο θέλει να κόψει τις άγονες γραμμές, οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να μη ζητάνε πολλά και επισήμανε ότι ο Νομός Σάμου δεν θα πρέπει να έχει παράπονο γιατί θα πηγαίνουν συνεχώς δύο πλοία, το Ν. Μύκονος και το Μυτιλήνη. Φυσικά απεκρύβη ότι λίγες ημέρες πριν το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου επέτρεψε στο Ν. Μύκονος να πάει Ικαρία-Σάμο μόνο δυο-τρεις μήνες το επόμενο καλοκαίρι... και το Μυτιλήνη θα πηγαίνει όταν έχει καύσιμα (και δεν φταίει η ΝΕΛ γι' αυτό) και ότι επίσης στο διαγωνισμό των αγόνων γραμμών που θα διεξαχθεί στις 19 Νοεμβρίου το Υπουργείο δεν έχει συμπεριλάβει καν το Ν. Σάμου και ειδικά τους Φούρνους ως προορισμό προς επιδότηση!
Ουκ εν το πολλώ το ευ. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την απόφαση του Εφετείου καθώς είμαστε έτοιμοι όχι μόνο ως επιχειρηματίες αλλά κυρίως ως συνειδητοί και ενεργοί πολίτες του Νομού Σάμου να πάρουμε θέση για τα δυσάρεστα τεκταινόμενα κατά του τόπου μας.