Σάββατο, 26 Οκτωβρίου 2013

Εκδικάστηκε η υπόθεση του Σάμος Σπίριτ για την άγονη γραμμή Φούρνων-Ικαρίας-Σάμου

Δελτίο Τύπου "Πλόες Αιγαίου"
25 Οκτωβρίου 2013

Στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά συζητήθηκε χθες Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013 η αίτηση αναστολής κατά της Υπουργικής Απόφασης του Μ. Βαρβιτσιώτη που θεώρησε σκόπιμο να κηρύξει την εταιρεία μας έκπτωτη από τη Σύμβαση Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας την οποία έχει από το 2008. Θυμίζουμε ότι εν τω μεταξύ η εταιρεία μας κέρδισε αμέσως τα προσωρινά μέτρα κατά της Απόφασης αυτής.   

Μετά από επανειλημμένες προσπάθειες που έκανε η Γραμματεία του Εφετείου για να βρει κάποιον να παρασταθεί εκ μέρους του Υπουργείου, ώστε πέραν από μια γραπτή, απροειδοποίητη, αβάσιμη και αστοιχείωτη υπουργική απόφαση, να μπορέσει κάποιος εκ μέρους του να απαντήσει σε στοιχειοθετημένες ερωτήσεις των εισηγητών και της εταιρείας τελικά "ευρέθη άνθρωπος τις".

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της υπόθεσης ο εκπρόσωπος του Υπουργείου, που τελικά παραστάθηκε, δεν μπόρεσε να στοιχειοθετήσει όλα όσα επικαλείται η Υπουργική Απόφαση καθώς οι εκπρόσωποι της εταιρείας ήταν καταιγιστικοί ως προς τα στοιχεία και τα επιχειρήματα. Σημειώνουμε δύο πράγματα τα οποία θεωρούμε ενδεικτικά της όλης πρόθεσης του Υπουργείου καθότι τα άλλα τρανταχτά γεγονότα που αφορούν το πλοίο είναι λίγο-πολύ γνωστά.

Πρώτον, το βασικό σκεπτικό της εν λόγω υπουργικής απόφασης ήταν ότι το πλοίο δεν έχει αποκτήσει ακόμα τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του όπως είχε υποσχεθεί η εταιρεία από τον Ιούνιο του 2013. Η εταιρεία κατέθεσε έγγραφα, ενδεικτικό των οποίων είναι και το υποφαινόμενο εδώ "Πείραμα Ευστάθειας" (ένα από τα βασικά έγγραφα που απαιτούνται για έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας ενός πλοίου), το οποίο ενώ έχει κατατεθεί στο ΚΕΕΠ (Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων) από τον Απρίλιο του 2013 και θα έπρεπε να έχει απλά θεωρηθεί από το ίδιο το ΚΕΕΠ άμεσα (καθότι το Πείραμα ήταν λίαν επιτυχές) ώστε να προχωρήσει η διαδικασία έκδοσης νέων πιστοποιητικών του πλοίου σε συνεργασία με τον Ιταλικό Νηογνώμονα (RINA), το έγγραφο αυτό μας παραδόθηκε από το ΚΕΕΠ στις 10 Οκτωβρίου 2013, δηλαδή μήνες μετά την Υπουργική Απόφαση που κήρυττε έκπτωτη την εταιρεία μας για λόγους καθυστέρησης στην προσκόμιση των νέων πιστοποιητικών του πλοίου! 

Δεύτερον, η "ηγεσία" του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ενώ προσπαθεί ευκαίρως-ακαίρως να περικόψει επιδοτήσεις και γραμμές ευθαρσώς και με κάθε τρόπο ώστε να επιδείξει στην Τρόικα τις υποτελικές ικανότητες του -και δεν το κρύβει αυτό με τις πρόσφατες δηλώσεις του ο Μ. Βαρβιτσιώτης- κόπτεται για το ότι η εταιρεία δήθεν δεν προσκόμισε τα στοιχεία του νέου πλοίου αντικατάστασης μέχρι τον Απρίλιο του 2013... Παρόλο που η εταιρεία έχει γνωστοποιήσει εγκαίρως τα στοιχεία του νέου πλοίου, το σημερινό Υπουργείο ξέχασε να αναφέρει ότι προηγούμενος υπουργός έδωσε παράταση έως το 2016 στις υποχρεώσεις αυτές των εταιρειών που εκτελούν άγονες γραμμές να αντικαταστήσουν τα πλοία τους (Άρθρο 221 νόμου 4072/2012 "Παράταση χρόνου εκπλήρωσης συμβατικής υποχρέωσης")!

Κατά τα άλλα τα επιχειρήματα από πλευράς υπουργείου δεν μας εξέπληξαν καθώς αναφέρθηκε ότι το Υπουργείο θέλει να κόψει τις άγονες γραμμές, οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να μη ζητάνε πολλά και επισήμανε ότι ο Νομός Σάμου δεν θα πρέπει να έχει παράπονο γιατί θα πηγαίνουν συνεχώς δύο πλοία, το Ν. Μύκονος και το Μυτιλήνη. Φυσικά απεκρύβη ότι λίγες ημέρες πριν το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου επέτρεψε στο Ν. Μύκονος να πάει Ικαρία-Σάμο μόνο δυο-τρεις μήνες το επόμενο καλοκαίρι... και το Μυτιλήνη θα πηγαίνει όταν έχει καύσιμα (και δεν φταίει η ΝΕΛ γι' αυτό) και ότι επίσης στο διαγωνισμό των αγόνων γραμμών που θα διεξαχθεί στις 19 Νοεμβρίου το Υπουργείο δεν έχει συμπεριλάβει καν το Ν. Σάμου και ειδικά τους Φούρνους ως προορισμό προς επιδότηση!

Ουκ εν το πολλώ το ευ. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την απόφαση του Εφετείου καθώς είμαστε έτοιμοι όχι μόνο ως επιχειρηματίες αλλά κυρίως ως συνειδητοί και ενεργοί πολίτες του Νομού Σάμου να πάρουμε θέση για τα δυσάρεστα τεκταινόμενα κατά του τόπου μας.