Προς: Δήμο Μαρκόπουλου Μεσογαίας
Υπόψη: Σωτηρίου Μεθενίτη, Δημάρχου
Ημ/νία: 21η Ιανουαρίου 2012
Θέμα: Περί του Κέντρου Αποτεφρώσεως Νεκρών και Οστών…
Αξιότιμε Δήμαρχε,
Ως ελάχιστος εκ των συμπολιτών μου στον οικείο Δήμο μας, παρακολουθώ το θέμα του Αποτεφρωτηρίου και έχω εντυπωσιαστεί με τον τρόπο που το χειρίζεστε.
Γνωρίζατε εκ των προτέρων, ότι αυτό το θέμα, θα σήκωνε αντιδράσεις, κυρίως από την Εκκλησία (και καλώς το γνωρίζατε), αφού «ποντάρατε» γενικότερα στο ότι οι πολίτες, επειδή διακατέχονται από την αγωνία της αντιμετώπισης των καθημερινών τους προβλημάτων, δεν θα ασχολούντο ιδιαίτερα με τις πτυχές του θέματος αυτού. Γι’ αυτό και προσπαθήσατε, ανεπιτυχώς, στην αρχή να προσφέρετε ως μασημένη τροφή στους δημότες, και «τις απόψεις της Εκκλησίας»(!) μαζί με τις δικές σας. Το σώμα του Ανθρώπου, ζωντανό ή νεκρό, είναι Ιερό. Γι’ αυτήν τη άποψη της Εκκλησίας, δεν ενημερώσατε όμως, τους δημότες, έτσι δεν είναι; Πάραυτα, ενοχλήστε που το Αποτεφρωτήριο αποκαλείται και Κρεματόριο. Η ενσυνείδητη καύση ανθρωπίνου σώματος, ζωντανού ή νεκρού αποτελεί βεβήλωση και βλασφημία απέναντι σ’ εκείνον που το έφερε και σ’ Εκείνον που το έπλασε.
Ίσως, οι απόψεις σας, για το τι θα έπρεπε η Εκκλησία (και ειδικά η τοπική) να πιστεύει ή να ακολουθεί, είναι λίγο –τρόπος του λέγειν– υποκειμενική. Περιπτώσεις εκκλησιαστικές του παρελθόντος, ίσως να έχουν επηρεάσει την κρίση σας, ειδικά εκείνες που αντιστάθηκαν με επιμονή στις προσπάθειες του οικείου Μητροπολίτη να εξυγιάνει τα κατεστημένα, που κατασκανδάληζαν του Μαρκοπουλιώτες επί χρόνια. Ίσως η προσωπική σας στάση έναντι στον Σεβ. Μητρ. Μεσογαίας κ. Νικόλαο να πηγάζει και από εκεί. Λέω τώρα…σκέψεις κάνουμε…
Την αφορμή της επιστολής μου αυτής, μου την έδωσε η από 13/1/12 δική σας απάντηση σε ερωτήματα που σας ετέθησαν από την Κίνηση Πολιτών Δήμου Μαρκόπουλου, σχετικά με το Αποτεφρωτήριο, λίγες ημέρες πριν. Ξεκαθαρίζω ότι δεν ανήκω στην Κίνηση αυτή αλλά ούτε και στον Κλήρο. Στην προσπάθεια σας να απαντήσετε, δοκιμάσατε να απαξιώσετε τα αντίθετα επιχειρήματα με βερμπαλισμούς, προσωπικές επιθέσεις και χαρακτηρισμούς που πηγάζουν, ξεκάθαρα, από εμπάθεια. Μα πραγματικά, πιστεύετε ότι, εσείς, έστω και ως νυν Δήμαρχος, είστε σε θέση οτιδήποτε ή οποιονδήποτε αντίθετο με τις δικές αποφάσεις και τοποθετήσεις να το(ν) αντιμετωπίζετε με ειρωνεία και κομπλεξισμό; Και πού νομίζετε ότι θα σας οδηγήσει αυτή η συμπεριφορά σας;
Για τους λόγους που πίστευαν, κάποιοι συμπολίτες μας (του τόπου που δημαρχεύετε και ίσως ψηφοφόροι σας στις πρόσφατες εκλογές) επέλεξαν, κόσμια πάνω απ’ όλα, να σας θέσουν και πάλι τον προβληματισμό τους για το θέμα του Αποτεφρωτηρίου ανώνυμα ώστε να αποφύγουν προσωπικές αντιπαραθέσεις – στις οποίες, απ’ ό,τι φάνηκε είσαστε έτοιμος να υποπέσετε. Εσείς αναφερθήκατε σε μία ανώνυμη επιστολή με απαξίωση και ειρωνεία.
Ας σημειώσουμε εδώ, δύο πράγματα. Πρώτον, ότι και η ψήφος, αγαπητέ κύριε Δήμαρχε, «στη Δημοκρατία» όπως αναφέρατε, ανώνυμη είναι. Δεύτερον, ότι η ευγένεια και η κοσμιότητα, είτε στον γραπτό είτε στον προφορικό λόγο, δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως χαρακτηριστικό αδυναμίας, ώστε να τυγχάνει και επηρμένης, απαξιωτικής και προσβλητικής αντιμετώπισης.
Επί των επιχειρημάτων σας συνοπτικά (αν χρειαστεί και αναλυτικά).
Όλα τα έργα τα οποία ως Δήμος αγωνίζεστε να επιτύχετε, που προσβλέπουν στην μείωση του καθημερινού κόστους διαβίωσης και στην αύξηση της ποιότητας ζωής των πολιτών για τους οποίους είστε υπεύθυνος, αξίζουν της συμπαράστασης όλων μας, ειδικά στην εποχή μας, και γι’ αυτό θα την έχουν. Θα την είχαν, απ’ όπου κι αν προέρχονταν.
Επειδή, όμως, ο Δήμος Μαρκόπουλου αποφάσισε να κάνει και κάποια έργα ανακούφισης, στα οποία ευχόμαστε να πετύχει, αυτό δεν σημαίνει ότι η τοπική Μητρόπολη και ειδικά οι τοπικές ενορίες στο Μαρκόπουλο, και ειδικά η ενορία που βρίσκονται «ευτυχώς» οι δύο Ιερείς που στηλιτεύετε, δεν κάνουν τίποτε ή δεν πρωτοστατούν σε κοινωνικά και φιλανθρωπικά έργα, όπως αναφέρεστε και υπονοείτε, κακοβούλως, στην εν λόγω επιστολής σας. Τα έργα φιλανθρωπικής δράσης της Εκκλησίας, γινόντουσαν πάντα, ακόμα και όταν δεν υπήρχαν υγιείς (πνευματικά) Ιερείς, (ξέρετε εσείς και διάφοροι σύμβουλοι σας) τι εννοώ και δεν μπορούν να συγκριθούν με καμία Δημοτική δραστηριότητα. Δεν γίνονται, άλλωστε, για να τύχουν της έγκρισης ή της αναγνώρισης ενός Δημάρχου και κανενός άλλου, παρά μόνον του Θεού. Πραγματοποιούνται μόνον κάτω από το πρίσμα που μας γνωστοποίησε ο Ίδιος: «Ἐφ' ὅσον ἐποιήσατε ἐνί τούτων τῶν ἐλαχίστων, ἐμοί ἐποιήσατε». «Είδες τον αδελφόν σου, είδες τον Θεόν σου» μας θυμίζει κι ο Αββάς Απολλώ. Επίσης, η Εκκλησία, παρόλο που αποδίδει πεπραγμένα για τα έργα της, δεν αποζητά ψήφους στο τέλος μιας περιόδου γι’ αυτά.
Διαμαρτύρεσθε ότι ενώ προσπαθείτε να τελέσετε τα ελάχιστα παραπάνω έργα, κάποιοι, «τολμούν» να διαφωνούν με μια άλλη παντελώς άσχετη με τις ανάγκες της εποχής και του Μαρκόπουλου, επιλογής σας. Η Εκκλησία τι να πει, που πολεμείται «εις τον αιώνα»; Ή μήπως ένα Αποτεφρωτήριο είναι κατεπείγον έργο ανακούφισης στους δύσκολους καιρούς που ζούμε;
Η καθημερινή σίτιση 250.000 Ελλήνων και μη, από τις Ενορίες και η αφανή ποικιλότροπη οικονομική στήριξη «των αδελφών ημών των ελαχίστων» - πέραν της Πνευματικής - είναι το ελάχιστο δείγμα δράσης της Εκκλησίας σαν σύνολο. Επί παραδείγματι, ιδρύσατε Κοινωνικό Παντοπωλείο, καλώς. Μήπως καθημερινά, χρόνια τώρα, δεν σιτίζονται χιλιάδες Έλληνες, και μη, από τις Ενορίες στο πανελλήνιο (και της Μητρ. Μεσογαίας); Προετοιμάζετε νέο βρεφονηπιακό Σταθμό και ένα δεύτερο ΚΑΠΗ, καλώς. Μήπως δεν έχει ιδρύσει παιδικούς σταθμούς και Γηροκομεία στο πανελλήνιο η Εκκλησία (και η Μητρ. Μεσογαίας); Μήπως Μοναστήρια, δεν φιλοξενούν πλέον, άστεγες και άπορες οικογένειες; Προσθέσατε τρεις νέες αίθουσες διδασκαλίας στα σχολεία της πόλης μας, εύγε. Ξέρετε πόσα σχολεία έχει ιδρύσει, συντηρεί και στηρίζει πνευματικά και υλικά η Εκκλησία ανά τους αιώνας και ανά το πανελλήνιο; Μην επιδιώκετε αντιπαραβολή και αντιπαράθεση έργων φιλανθρωπίας μεταξύ Δήμου και Εκκλησίας, ειδικά κατ’ αναλογίαν δυνατοτήτων και μέσων. Προσέξατε; Αντί να μιλάμε για μία σύγχρονη Εκκλησία του Δήμου, οι πράξεις σας είναι αυτές που φέρνουν τις δύο αυτές πλευρές εν αντιθέσει, ενώ θα έπρεπε να συμπορεύονται παντού και ειδικά στο Μαρκόπουλο.
Αναφέρεστε στο ότι «Ο Δήμος δεν θα επενδύσει ούτε Ενα ευρώ, καθότι πρόκειται για ιδιωτική επένδυση». Γιατί να μην είχε ξοδευτεί όλος αυτός ο κόπος και ο χρόνος της Δημοτικής Αρχής για να ερευνήσει και να προετοιμάσει ένα έργο, κατά τέτοιο τρόπο ώστε στο Μαρκόπουλο να γινόταν, έστω κι από ιδιώτη επένδυση που να αφορά τουλάχιστον τους πολίτες του Μαρκοπούλου και να δίνει λύση σε πραγματικά και καθημερινά προβλήματα και όχι σε φυτευτά και κατευθυνόμενα που θα αφορούν, υποτίθεται, όλη τη Νότια, Κεντρική και Νησιωτική Ελλάδα.
Με την ευκαιρία, επίσης, διερωτώμεθα αφού όπως ισχυρίζεστε το θέμα «προέκυψε μετά τις Εκλογές», ποιος το έφερε στο τραπέζι, με ποια επιχειρήματα, βασιζόμενος σε ποια μελέτη, την οποία έκανε ποιος; Πείσετε μας, λοιπόν, παρότι, γνωρίζουμε όλοι ότι το ζήτημα της καύσης των νεκρών έχει τεθεί, χρόνια πριν και δεν είναι ουρανοκατέβατο, ότι οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι είχαν άγνοια της λεπτότητας και της σημαντικότητας θέματος και δεν ήταν ικανοί να κρίνουν αν θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στις προεκλογικές τους δεσμεύσεις ή όχι.
Όσον αφορά τη σύγκριση του εν λόγω έργου που επιχειρήσατε να κάνετε με άλλα έργα που αφορούν στη βελτίωση ή τη διαχειριστική μεταρρύθμιση πραγματικής και υπάρχουσας υποδομής και δραστηριότητας, όπως το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, αυτή είναι ανεπιτυχής εξ ορισμού.
Αναφέρεστε στον «απόλυτο περιορισμό της έκλυσης επικίνδυνων αερίων». Στο Περιβαλλοντικό θέμα, θα χρειαστεί μία πολύ πιο έγκυρη γνωμάτευση για να πειστούμε – και δεν αρκεί στους υποψιασμένους πολίτες μία δέσμευση του τύπου ότι θα τηρηθεί «η ιδιαίτερα αυστηρή νομοθεσία» και δεν αποτελεί καθησυχασμό ότι η λειτουργία του Αποτεφρωτηρίου «θα εποπτεύεται καθημερινά από ειδικό επιστήμονα του Δήμου» - διότι η ήδη επιβαρυμένη περιοχή του Μαρκόπουλου, πέραν της καθημερινής κατακάθισης των αερίων από τα εκατοντάδες αεροσκάφη, των καύσεων αγροτικών υλικών, των βιομηχανιών που υπάρχουν εντός, εκτός και επί τα αυτά, θα επιβαρυνθεί κι άλλο από το Αποτεφρωτήριο. Φωτιά χωρίς καπνό δεν υπάρχει!
Ομολογείτε, ότι θα πραγματοποιούνται μέχρι και δέκα αποτεφρώσεις ημερησίως. Μα, πως μπορεί να συμπεράνει κανείς, ότι με χαμηλές τιμές «γνωριμίας» και έπειτα «κόστους», εξαιτίας των δύσκολων καιρών που διανύουμε και που ακολουθούν, θα είναι ούτως ή άλλως οικονομικά βιώσιμη η Αποτεφρωτική επιχείρηση. Και από πού θα εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του, ώστε να λαμβάνει και ο Δήμος, τα τέλη του; Μήπως νομίζετε ότι στο εγχείρημα αυτό θα ανταποκριθούν «μετά βαΐων και κλάδων» οι Έλληνες πολίτες;
Τελειώνοντας, δεν μπορούμε να μην ξανα-σχολιάσουμε την αναφορά σας σε δύο Ιερείς που κατά τη γνώμη σας, «ευτυχώς είναι μόνο αυτοί» που ασχολούνται με το θέμα και τους οποίους συμβουλεύετε να πρωτοστατήσουν σε φιλανθρωπικό έργο στην περιοχή. Αναρωτιέμαι που βρισκόσασταν πριν γίνετε Δήμαρχος αλλά και τώρα που είστε. Οι συμβουλές σας κομίζουν «γλαύκας εις Αθήνας» (ή μάλλον εις Μαρκόπουλον) και προφανώς έχετε πλήρη άγνοια των δραστηριοτήτων τους. Τα δε, «Ταμεία της Εκκλησίας» είναι ανοιχτά προς όλους τους πάσχοντας πάντοτε, τα μάτια, όμως, κάποιων είναι που παραμένουν πάντα κλειστά.
Εντωμεταξύ, υποκειμενικές συμβουλές και νουθεσίες από ανθρώπους που ανοήτως κι αδιάκριτα συναγωνίζονται και βαυκαλίζονται για το πώς θα διακριθούν στην εφαρμογή των ιδεωδών της Νέας Εποχής, και εναντιώνονται σε οτιδήποτε πρεσβεύει, λόγω και έργω η Εκκλησία, δεν πιάνουν τόπο και είναι αυτές που αποτεφρώνονται δια της αυτανάφλεξης στο τέλος.
Επίσης, αν αναφερθήκατε ειρωνικά και υποτιμητικά στο ότι, ενδεχομένως, υπάρχουν στο Μαρκόπουλο «επιστήθιοι φίλοι» ή υποστηρικτές του Γέροντα Εφραίμ, ναι, υπάρχουν πολλοί, γνωρίζετε το αυτό την επόμενη φορά που θα αποδώσετε εύσημα σε αυτούς – γιατί μόνο έτσι εκλαμβάνονται τα ανώριμα και απληροφόρητα σχόλια σας.
Και η κυβέρνηση Γιωργάκη Παπανδρέου «εκλεγμένη δημοκρατικά» ήταν αλλά τώρα, ανταγωνίζεται ο Δήμος την Εκκλησία για το ποιος θα σπεύσει πρώτος να ταΐζει και να σκέπει του άστεγους και νεοπένητες συμπολίτες μας που δημιουργούν καθημερινά οι «δημοκρατικά εκλεγμένοι» που μας κυβερνούν. Προφανώς, είστε από εκείνους που πιστεύουν ότι όποιος εκλέγεται δημοκρατικά πρέπει να έχει λευκή επιταγή, το ακαταλόγιστο και το αλάθητο. Εμείς δεν το πιστεύουμε αλλά δεν σημαίνει ότι δεν πιστεύουμε και στη Δημοκρατία.
Αντί να επιθυμείτε διακαώς την όλο και στενότερη συνεργασία με την τοπική Εκκλησία, η οποία διοικείται από εξέχουσα προσωπικότητα, παύοντας την εκτέλεση αμφιβόλων ηθικά, πολιτικά και οικονομικά σχεδίων, κατρακυλάτε σε εισαγόμενες πρακτικές περίεργων αυτοσκοπών, οι οποίοι, δείτε την ιστορία, θα σας εκθέσουν ανεπανόρθωτα, προσωπικά και πολιτικά.
Μετά τιμής και πάσης συμπαθείας,
Ικάριος Ζήδρος,
Μαρκόπουλο Αττικής
21η Ιανουαρίου 2012,
· Παναγίας της Παραμυθίας (της οποίας η Θαυματουργή εικόνα ευρίσκεται στο Βατοπαίδι και πιστό αντίγραφο στον Αγ. Νικόλα Μαρκόπουλου Αττικής)
· Αγίου Μαξίμου του Γραικού και Βατοπαιδινού, Φωτιστού των Ρώσων
Κοιν. Τοπικά ΜΜΕ,
e-mail: ikarios1912@gmail.com