Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Λαθραία επίσκεψη Καμμένου στο Αγιον Ορος!

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Εντονη δυσφορία έχει προκαλέσει στην αγιορείτικη κοινωνία η «λαθραία» είσοδος το απόγευμα του Σαββάτου του κ. Π. Καμμένου στο Αγιον Ορος και η παράνομη διαμονή του στην, υπό κατάληψη από φανατικούς ζηλωτές μοναχούς, Iερά Μονή Εσφιγμένου. Ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων εισήλθε χωρίς τη σχετική άδεια (διαμονητήριο) με την οποία πρέπει να είναι εφοδιασμένοι οι κοσμικοί, γεγονός που συνιστά κατάφωρη παραβίαση του Καταστατικού Χάρτη που διέπει τη λειτουργία της μοναστικής πολιτείας και τις σχέσεις της με τον έξω κόσμο. Οι αγιορείτικες αρχές τηρούν απαρέγκλιτα τους κανόνες του Καταστατικού Χάρτη και, η άνευ έγγραφης άδειας του αρμοδίου γραφείου της Ιεράς Επιστασίας είσοδος, θεωρείται παράνομη και διώκεται ποινικά.

Ο κ. Καμμένος, σύμφωνα με αγιορείτικες πηγές, όχι μόνο δεν ζήτησε άδεια εισόδου και διαμονής, αλλά φέρεται να μπήκε από το λιμάνι της Ιερισσού με ιδιωτικό σκάφος, ή ταχύπλοο των Εσφιγμενιτών χωρίς να έχει ενημερωθεί το τοπικό λιμεναρχείο που ελέγχει τη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Ορους. Πέραν τούτου, τόνιζαν οι ίδιες πηγές, το γεγονός ότι αγνόησε πλήρως την Iερά Επιστασία, την οποία ως όφειλε έπρεπε να επισκεφθεί, εξελήφθη από τους αγιορείτες ως ένδειξη ασέβειας προς τον κορυφαίο θεσμό της αθωνικής πολιτείας. Και αυτό, όταν και οι πλέον επίσημοι κοσμικοί, ξεκινούν τα προσκυνήματά τους με επίσκεψη στις Καρυές και συναντήσεις με τον Πρωτεπιστάτη. Ανέφεραν, σε αντιδιαστολή, το προσκύνημα, την ίδια μέρα, του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Π. Αποστολίδη, ο οποίος, εφοδιασμένος με διαμονητήριο, επισκέφθηκε πρώτα την Ιερά Επιστασία και στη συνέχεια διάφορες μονές.

Πού αποσκοπούσε όμως το ταξίδι του κ. Καμμένου στον Αθω λίγες μέρες πριν από τις εκλογές και μάλιστα σ’ ένα μοναστήρι που τόσο η αγιορείτικη κοινωνία όσο και το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχουν απομονώσει ως σχισματικό; Οχι τόσο στην ικανοποίηση μιας εσωτερικής μεταφυσικής αναζήτησης όσο στους χιλιάδες εκτός Αγίου Ορους ψηφοφόρους παλαιοημερολογίτες που έχουν αναγάγει σε δική τους Ιερουσαλήμ την Εσφιγμένου και εισπράττουν ως υψίστης σημασίας ορθόδοξη χριστιανική πράξη κάθε έξωθεν μορφή συμπαράστασης προς τους (αυτο)έγκλειστους μοναχούς. «Υποβάθμισε τους θεσμούς, κανένας δεν θα τον εμπόδιζε να ζητήσει και να πάρει διαμονητήριο, όπως χιλιάδες άλλοι πιστοί», τόνιζε μια εκ των πηγών.

Καθημερινή