Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2021

Για το έγκλημα, "δεν υπάρχει καλή ή κακή διαφήμιση, υπάρχει μόνο διαφήμιση"

Η υποκρισία παντού γύρω μας σε όλο της το μεγαλείο. Σε ζώνες με υποτιθέμενη σήμανση τηλεθέασης για παιδιά, περιγράφονται γλαφυρά από εκπομπές "σχολιαστών τής επικαιρότητας" και δελτία ειδήσεων, όλες οι λεπτομέρειες εις τύπον manual των παράνομων συμπεριφορών σεξουαλικής εκμετάλλευσης και των βίαιων και σεξουαλικών εγκλημάτων, όταν ακόμα και στις δίκες αυτών των εγκλημάτων οι δικαστές ζητούν από το κοινό να αποχωρήσει από την δικαστική αίθουσα. Και μετά, το βράδυ, η σήμανση αλλάζει και δείχνει ότι ταινίες που τα περιέχουν όλα αυτά είναι για 12 και 16 ενώ για άλλες που δεν έχουν τέτοιες σκηνές είναι για 18+ γιατί περιέχουν "απρεπή εκφορά λόγου"! Κλαυσίγελος.

Ταυτόχρονα, οι διάφορες πλατφόρμες, στις οποίες αναφέρεται ο διακεκριμένος δημοσιογράφος Γιώργος Σαχίνης στο neakriti.gr,  (και παροτρύνω όλους σας να διαβάσετε)
που αναμεταδίδουν και βγάζουν πακτωλό χρημάτων από την αναπαραγωγή π.χ. σεξουαλικών εγκλημάτων, ξαναβιάζοντας ψυχές και σώματα, και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, παραμένουν στο ακαταδίωκτο (το οποίο είναι τής μόδας εδώ που τα λέμε). 

Είναι σαν να εκπαιδεύουμε τα ανήλικα και εύθραστα παιδιά μας να αποφεύγουν τα βαριά εγκλήματα, τις απάνθρωπες συμπεριφορές, τις ανθρωποκτονίες παντός τύπου και φύλου, τις παιδεραστίες, την σεξουαλική εκμετάλλευση, με το να τα αφήνουμε να εκτίθενται σε όλες τους αναλυτικούς τρόπους διεξαγωγής τους που σοκάρουν και ανακατεύουν ακόμα και τους ενήλικες. 

Μήπως έτσι τα αφήνουμε να εξοικειωθούν γρηγορότερα στην απάθεια, (αλλά και σε αυτές ...

τις ίδιες τις πράξεις!), διότι αφήνουμε να περνάει το μήνυμα ότι "όλος ο κόσμος αυτά κάνει" επειδή "όλο για αυτά ακούμε"; Και τα αφήνουμε μέσω της δικής μας απάθειας και της ανικανότητας διαλόγου με τα ανήλικα παιδιά μας, που θα μπορούσε τουλάχιστον να βάζει μερικά πράγματα στη σωστή τους οπτική και να "κλαδεύει" τα ζιζάνια που τρυπώνουν στις ψυχές τους.

Εννοείται ότι δεν είμαι οπαδός τής μη-αποκάλυψης και της μη-ενημέρωσης, αντιθέτως, αλλά αν δηλαδή, οι ειδήσεις, και "οι αναλυτές τής επικαιρότητας", αναφέρονται στο έγκλημα, χωρίς όλες, (μα όλες!) τις εγκληματικές λεπτομέρειες, θα έχουμε... λειψή ενημέρωση; Δεν νομίζω να ισχυριστούν κάτι τέτοιο στη χώρα μας οι εκπρόσωποι των πιο αναξιόπιστων ΜΜΕ σύμφωνα με την διεθνή κατάταξη...

Ήδη, οι περισσότεροι πολίτες των λεγόμενων αναπτυγμένων χωρών έχουν ανατραφεί από "τα νέα" και τις "ψυχαγωγικές" ταινίες (με rating 12, 16, 18) με το πώς μπορεί να κάνει κανείς το οποιοδήποτε έγκλημα οποιασδήποτε μορφής, με όλους τους διαθέσιμους κι ευφάνταστους τρόπους. 

Ο φαύλος κύκλος τού εγκλήματος στην ουσία διαφημίζεται!   Και αυτό που ισχυρίζονται διάφοροι "μεγάλοι" στο Χόλυγουντ, στην ουσία ισχύει και για
το έγκλημα, "δεν υπάρχει καλή ή κακή διαφήμιση, υπάρχει μόνο διαφήμιση".
 

Είναι ο άρτος και το θέαμα που κρατά τις μάζες απασχολούμενες; Είναι μέρος τής πολιτικής τού Συστημισμού τής Νέας Εποχής που έχει ως στόχο να κρατά τους πολίτες μακρυά από τα θέματα που τους αφορούν και τους απασχολούν; 

Πάντως, ο πολίτης δεν είναι πραγματικά αδύναμος μπροστά σε όλο αυτό, και γι' αυτό δεν μπορει να δικαιολογείται ότι "φταίει η άτιμη κοινωνία". Ο πολίτης κρατά το..."τεσσαράκτιο" στο χέρι. Είναι το τηλεκοντρόλ!

Γ. Σπανός