Ιερή οργή για τα «απαράδεκτα» Θρησκευτικά και την επίθεση Φίλη
«Επικίνδυνα» χαρακτήρισε τα νέα προγράμματα σπουδών ο Αρχιεπίσκοπος - «Ακατανόητη κινδυνολογία» η απάντηση του υπ. Παιδείας που κατηγόρησε την Εκκλησία ότι έχει συμβάλει στην ηθική έκπτωση της κοινωνίας
Ρήξη
μεταξύ Εκκλησίας και κυβέρνησης προκαλείται με αφορμή την αλλαγή του
τρόπου διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία αλλά και τις δηλώσεις
του Νίκου Φίλη όπου μεταξύ άλλων που κατηγόρησε την Εκκλησία ότι έχει συμβάλει στην ηθική έκπτωση της Κοινωνίας αμισβητώντας το έργο της.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε δημόσιες δηλώσεις του χαρακτήρισε «απαράδεκτα και επικίνδυνα» τα νέα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά και απηύθυνε έκκληση προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια και να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων.
Ειδικότερα ο προκαθήμενος της ελλαδικής εκκλησίας μετά τη συνάντηση που είχε την Τρίτη με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων, δήλωσε: «Το μάθημα των Θρησκευτικών περνά μια κρίση κι έχουμε την ανάγκη όλοι και από πλευράς εκκλησίας και από πλευράς πολιτείας να συνεργαστούμε γερά πάνω σε μεγάλη βάση με θετική άποψη και όχι περιοριζόμενοι από χρονικά όρια δέκα ημερών, πέντε ημερών, αλλά με περισσότερο χρόνο και με περισσότερη άνεση για να πάρουμε τις σχετικές αποφάσεις.Βεβιασμένα τα νέα προγράμματα, τα οποία ξέρουμε πως ελήφθησαν και με, πως προωθήθηκαν και με σφραγίδα ποιων ανθρώπων».
Και τόνισε: «Εγω με μια λέξη θα έλεγα σήμερα, επειδή διάβασα τα καινούργια προγράμματα και τα είδα είναι απαράδεκτα, είναι επικίνδυνα, είναι πράγματα που δεν θα αποδώσουν καρπούς αλλά μεγάλη ζημιά στην παιδεία γενικότερα, στην κοινωνία μας και ρήξη μέσα στην εκκλησία στη σχέση με την πολιτεία».
Ο Αρχιεπίσκοπος απευθύνει έκκληση στον πρωθυπουργό λέγοντας: «Γι' αυτό από αυτη τη θέση σήμερα, θα τα πω και στην ιεραρχία στις αρχές Οκτωβρίου, κάνω έκκληση αυτή τη στιγμή προς των πρωθυπουργό Α. Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια, να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων και σε μια βάση μεγάλης εκκλησίας και πολιτείας να συνεργαστούμε σοβαρά επιτέλους σε ένα τόπο που ακούγονται λόγια, λόγια, λόγια, και λείπει ό λόγος».
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε δημόσιες δηλώσεις του χαρακτήρισε «απαράδεκτα και επικίνδυνα» τα νέα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά και απηύθυνε έκκληση προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια και να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων.
Ειδικότερα ο προκαθήμενος της ελλαδικής εκκλησίας μετά τη συνάντηση που είχε την Τρίτη με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων, δήλωσε: «Το μάθημα των Θρησκευτικών περνά μια κρίση κι έχουμε την ανάγκη όλοι και από πλευράς εκκλησίας και από πλευράς πολιτείας να συνεργαστούμε γερά πάνω σε μεγάλη βάση με θετική άποψη και όχι περιοριζόμενοι από χρονικά όρια δέκα ημερών, πέντε ημερών, αλλά με περισσότερο χρόνο και με περισσότερη άνεση για να πάρουμε τις σχετικές αποφάσεις.Βεβιασμένα τα νέα προγράμματα, τα οποία ξέρουμε πως ελήφθησαν και με, πως προωθήθηκαν και με σφραγίδα ποιων ανθρώπων».
Και τόνισε: «Εγω με μια λέξη θα έλεγα σήμερα, επειδή διάβασα τα καινούργια προγράμματα και τα είδα είναι απαράδεκτα, είναι επικίνδυνα, είναι πράγματα που δεν θα αποδώσουν καρπούς αλλά μεγάλη ζημιά στην παιδεία γενικότερα, στην κοινωνία μας και ρήξη μέσα στην εκκλησία στη σχέση με την πολιτεία».
Ο Αρχιεπίσκοπος απευθύνει έκκληση στον πρωθυπουργό λέγοντας: «Γι' αυτό από αυτη τη θέση σήμερα, θα τα πω και στην ιεραρχία στις αρχές Οκτωβρίου, κάνω έκκληση αυτή τη στιγμή προς των πρωθυπουργό Α. Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια, να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων και σε μια βάση μεγάλης εκκλησίας και πολιτείας να συνεργαστούμε σοβαρά επιτέλους σε ένα τόπο που ακούγονται λόγια, λόγια, λόγια, και λείπει ό λόγος».
Η απάντηση Φίλη
Ο υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης με αφορμή την
δήλωση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου για την αναβάθμιση του
μαθήματος των
Θρησκευτικών δήλωσε:
«Τα νέα προγράμματα του μαθήματος των θρησκευτικών είναι αποτέλεσμα πιλοτικής εκπαιδευτικής εμπειρίας τριών ετών καθώς και πολύμηνου διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς- θεολόγους και εκπροσώπους της Εκκλησίας. Τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα μαθήματα. Η ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών ανήκει σύμφωνα με τον νόμο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Είναι λάθος ένα ώριμο αίτημα όπως η αναβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών από ομολογιακό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία, να μετατρέπεται σε αφορμή ακατανόητης αντιδικίας και κινδυνολογίας. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι πάντοτε ανοικτό στο διάλογο με την Εκκλησία και προσωπικά με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, με τον αυτονόητο αμοιβαίο σεβασμό των διακριτών θεσμικών ρόλων.».
Ο υπουργός Παιδείας είχε ρίξει λάδι στη φωτιά σε προηγούμενη συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμό όταν κατηγόρησε την Εκκλησία ότι έχει συμβάλει στην ηθική έκπτωση της Κοινωνίας αμισβητώντας το έργο της. Ο υπουργός Παιδείας αναρωτήθηκε για το ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία σε κρίσιμες, όπως είπε, ιστορικές στιγμές, λέγοντας χαρακτηριστικά «Πού ήταν η εκκλησία στη Χούντα; Πού ήταν η Εκκλησία στην κατοχή; Δεν μπορούμε να προσκυνάμε και να λέμε ότι είναι εκ προοιμίου ιερά. Δεν είναι ιερά, ανθρώπινο είναι η Εκκλησία».
Στην ίδια εκπομπή, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι με συνταγματική αναθεώρηση η κυβέρνηση θα περάσει στο ουδετερόθρησκο κράτος και σε ουδετερόθρησκο σχολείο. Είναι βασικό θέμα, είπε, η σύγχρονη πολιτισμική ταυτότητα του Έλληνα και υπογράμμισε ότι η Ορθοδοξία είναι πλούσια, δεν είναι μονοδιάστατη.
Θρησκευτικών δήλωσε:
«Τα νέα προγράμματα του μαθήματος των θρησκευτικών είναι αποτέλεσμα πιλοτικής εκπαιδευτικής εμπειρίας τριών ετών καθώς και πολύμηνου διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς- θεολόγους και εκπροσώπους της Εκκλησίας. Τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα μαθήματα. Η ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών ανήκει σύμφωνα με τον νόμο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Είναι λάθος ένα ώριμο αίτημα όπως η αναβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών από ομολογιακό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία, να μετατρέπεται σε αφορμή ακατανόητης αντιδικίας και κινδυνολογίας. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι πάντοτε ανοικτό στο διάλογο με την Εκκλησία και προσωπικά με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, με τον αυτονόητο αμοιβαίο σεβασμό των διακριτών θεσμικών ρόλων.».
Ο υπουργός Παιδείας είχε ρίξει λάδι στη φωτιά σε προηγούμενη συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμό όταν κατηγόρησε την Εκκλησία ότι έχει συμβάλει στην ηθική έκπτωση της Κοινωνίας αμισβητώντας το έργο της. Ο υπουργός Παιδείας αναρωτήθηκε για το ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία σε κρίσιμες, όπως είπε, ιστορικές στιγμές, λέγοντας χαρακτηριστικά «Πού ήταν η εκκλησία στη Χούντα; Πού ήταν η Εκκλησία στην κατοχή; Δεν μπορούμε να προσκυνάμε και να λέμε ότι είναι εκ προοιμίου ιερά. Δεν είναι ιερά, ανθρώπινο είναι η Εκκλησία».
Στην ίδια εκπομπή, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι με συνταγματική αναθεώρηση η κυβέρνηση θα περάσει στο ουδετερόθρησκο κράτος και σε ουδετερόθρησκο σχολείο. Είναι βασικό θέμα, είπε, η σύγχρονη πολιτισμική ταυτότητα του Έλληνα και υπογράμμισε ότι η Ορθοδοξία είναι πλούσια, δεν είναι μονοδιάστατη.
Κονιδάρης: Δεν έχουμε την πολυτέλεια για ρήξεις λόγω ιδεοληπτικών εμμονών
Ερωτηθείς από το protothema.gr ο Διευθυντής Τύπου της Αρχιεπισκοπής
Χάρης Κονιδάρης σημείωσε: «Με νηφαλιότητα και σύνεση ο Αρχιεπίσκοπος
ζητά από τον πρωθυπουργό τη διεξαγωγή ενός ειλικρινούς, ουσιαστικού και
σε βάθος διαλόγου, για ένα ζήτημα που αφορά στην εθνική ταυτότητα και
στην πολιτισμική και θρησκευτική ιδιοπροσωπεία του λαού μας. Η πατρίδας
μας, η κοινωνία μας, επιζητά τη συνεργασία και τη συνεννόηση μεταξύ των
κορυφαίων θεσμών του έθνους και δεν έχει την πολυτέλεια κρίσεων και
ρήξεων εξαιτίας κάποιων ακατανόητων ιδεοληπτικών εμμονών».
Σχολιάζοντας δε τις τηλεοπτικές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, ο κ. Κονιδάρης συμπλήρωσε τα εξής: «Η μόνη απάντηση που αρμόζει σε όποιον υβρίζει ή συκοφαντεί την Εκκλησία είναι το ίδιο της το έργο. Για τους πλέον αδύναμους ανεξάρτητα και πέρα από κάθε διάκριση, για τις ευπαθείς ομάδες του λαού μας, για όλους του συνανθρώπους μας προς τους οποίους απευθύνονται με πολλά λόγια αλλά χωρίς κανέναν λόγο και χωρίς καμία πράξη».
Σχολιάζοντας δε τις τηλεοπτικές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, ο κ. Κονιδάρης συμπλήρωσε τα εξής: «Η μόνη απάντηση που αρμόζει σε όποιον υβρίζει ή συκοφαντεί την Εκκλησία είναι το ίδιο της το έργο. Για τους πλέον αδύναμους ανεξάρτητα και πέρα από κάθε διάκριση, για τις ευπαθείς ομάδες του λαού μας, για όλους του συνανθρώπους μας προς τους οποίους απευθύνονται με πολλά λόγια αλλά χωρίς κανέναν λόγο και χωρίς καμία πράξη».
Οι αλλαγές στα Θρησκευτικά
Ο «πόλεμος» ξέσπασε καθώς από φέτος αλλάζει το μάθημα των Θρησκευτικών
σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης
φαίνεται ότι μένει πιστός στο δόγμα «το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει
να αλλάξει για να μείνει» προχωρά από τη νέα σχολική χρονιά σε κατάργηση
του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο θα
προσανατολισθεί προς τη θρησκειολογία.
Συγκεκριμένα από το σχολικό έτος 2016-17, ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και σχετική απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, εφαρμόζονται τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και σε όλους τους τύπους σχολείων (Ημερήσια και Εσπερινά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια).
Στη διαδικτυακή διεύθυνση του Ι.Ε.Π., εκτός από το Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου και το Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου, έχουν επίσης αναρτηθεί ο Οδηγός Εκπαιδευτικού στα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου και ο Οδηγός Εκπαιδευτικού στα Θρησκευτικά Λυκείου.
Το θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών αλλά και της εκκλησιαστικής περιουσίας συζητήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δείπνησαν πρόσφατα , μετά στενών συνεργατών τους, επιχειρώντας να αναθερμάνουν τις σχέσεις τους.
Σύμφωνα πάντως με το πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα διδαχθούν θρησκευτικά εφέτος με το νέο αναμορφωμένο Πρόγραμμα Σπουδών των Θρησκευτικών, καθώς δεν έχουν τυπωθεί ακόμα τα νέα αναμορφωμένα βιβλία. Σύμφωνα με πληροφορίες η ολοκλήρωση της συγγραφής των νέων βιβλίων για δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο θα γίνει μέσα στο επόμενο χρόνο.
Βασική αλλαγή είναι ότι Θρησκευτικά να πάψουν να είναι ομολογιακό μάθημα και να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με έμφαση στην ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η διδασκαλία της ορθοδοξίας θα έχει κεντρικό ρόλο και θα ακολουθούν οι άλλες χριστιανικές θρησκείες της Ευρώπης . Στη συνέχεια , με βάση το νέο πρόγραμμα οι μαθητές θα διδάσκονται τον Ιουδαισμό και τον Ισλαμισμό και τέλος στοιχεία από άλλες θρησκείες όπως ο βουδισμός. Το μάθημα στα δημοτικά δεν θα γίνεται με διδασκαλία της ιστορίας της παλαιάς και καινής διαθήκης αλλά μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών, φιλικά για τα παιδιά, και βιωματικών τρόπων μάθησης.
Η εικονογράφηση των νέων Προγραμμάτων έχει και την υπογραφή του Φίκου ενός καλλιτέχνη street art αποδίδοντας έναν χαρακτήρα γκράφιτι στις εικόνες.
Το διαφορετικό στοιχείο έρχεται και από τη διαδικασία της μάθησης καθώς το νέο πρόγραμμα θρησκευτικών θα ενσωματώσει και πιο μοντέρνα “εργαλεία”, προκειμένου να γίνει ελκυστικό στους μαθητές. Όπως λένε οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας ακόμα και η Τέχνη μπορεί να επιστρατευτεί προκειμένου ο μαθητής να γνωρίσει τα στοιχεία μίας θρησκείας.
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, δίνοντας το στίγμα του Νέου Προγράμματος που πλέον θα προσανατολισθεί προς τη θρησκειολογία δήλωσε στη Βουλή «Μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας και όχι ομολογιακό, κατηχητικό» είπε ο υπουργός δίνοντας το στίγμα της αλλαγής. Και τόνισε: «Θα ήθελα να ενημερώσω τη Βουλή των Ελλήνων ότι από φέτος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Άκουσα μία τοποθέτηση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη, προ μηνός σε μία τηλεοπτική εκπομπή, που είπε ότι συμφωνεί να αλλάξει το πρόγραμμα των Θρησκευτικών στα σχολεία. Το πρόγραμμα που έχουμε έτοιμο ως ΙΕΠ προέκυψε από ειδική επιτροπή που συγκροτήθηκε και άκουσε όλες τις πλευρές, και την Εκκλησία και τους θεολόγους. Η απόφαση βεβαίως είναι της Πολιτείας, έτσι λειτουργεί το σχολείο. Δεν λειτουργεί με αποφάσεις άλλων, είμαστε έτοιμοι, θα πάμε σε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και θα προχωρήσουμε σε ένα πρόγραμμα αλλαγής του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε να μην είναι μάθημα ομολογιακό, κατηχητικό αλλά μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας, αλλά και τον άλλων θρησκευμάτων τα οποία περιβάλλουν τη χώρα μας ή θρησκευμάτων, οι πιστοί των οποίων ζούνε στη χώρα μας».
Συγκεκριμένα από το σχολικό έτος 2016-17, ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και σχετική απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, εφαρμόζονται τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και σε όλους τους τύπους σχολείων (Ημερήσια και Εσπερινά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια).
Στη διαδικτυακή διεύθυνση του Ι.Ε.Π., εκτός από το Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου και το Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου, έχουν επίσης αναρτηθεί ο Οδηγός Εκπαιδευτικού στα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου και ο Οδηγός Εκπαιδευτικού στα Θρησκευτικά Λυκείου.
Το θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών αλλά και της εκκλησιαστικής περιουσίας συζητήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δείπνησαν πρόσφατα , μετά στενών συνεργατών τους, επιχειρώντας να αναθερμάνουν τις σχέσεις τους.
Σύμφωνα πάντως με το πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα διδαχθούν θρησκευτικά εφέτος με το νέο αναμορφωμένο Πρόγραμμα Σπουδών των Θρησκευτικών, καθώς δεν έχουν τυπωθεί ακόμα τα νέα αναμορφωμένα βιβλία. Σύμφωνα με πληροφορίες η ολοκλήρωση της συγγραφής των νέων βιβλίων για δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο θα γίνει μέσα στο επόμενο χρόνο.
Βασική αλλαγή είναι ότι Θρησκευτικά να πάψουν να είναι ομολογιακό μάθημα και να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με έμφαση στην ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η διδασκαλία της ορθοδοξίας θα έχει κεντρικό ρόλο και θα ακολουθούν οι άλλες χριστιανικές θρησκείες της Ευρώπης . Στη συνέχεια , με βάση το νέο πρόγραμμα οι μαθητές θα διδάσκονται τον Ιουδαισμό και τον Ισλαμισμό και τέλος στοιχεία από άλλες θρησκείες όπως ο βουδισμός. Το μάθημα στα δημοτικά δεν θα γίνεται με διδασκαλία της ιστορίας της παλαιάς και καινής διαθήκης αλλά μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών, φιλικά για τα παιδιά, και βιωματικών τρόπων μάθησης.
Η εικονογράφηση των νέων Προγραμμάτων έχει και την υπογραφή του Φίκου ενός καλλιτέχνη street art αποδίδοντας έναν χαρακτήρα γκράφιτι στις εικόνες.
Το διαφορετικό στοιχείο έρχεται και από τη διαδικασία της μάθησης καθώς το νέο πρόγραμμα θρησκευτικών θα ενσωματώσει και πιο μοντέρνα “εργαλεία”, προκειμένου να γίνει ελκυστικό στους μαθητές. Όπως λένε οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας ακόμα και η Τέχνη μπορεί να επιστρατευτεί προκειμένου ο μαθητής να γνωρίσει τα στοιχεία μίας θρησκείας.
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, δίνοντας το στίγμα του Νέου Προγράμματος που πλέον θα προσανατολισθεί προς τη θρησκειολογία δήλωσε στη Βουλή «Μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας και όχι ομολογιακό, κατηχητικό» είπε ο υπουργός δίνοντας το στίγμα της αλλαγής. Και τόνισε: «Θα ήθελα να ενημερώσω τη Βουλή των Ελλήνων ότι από φέτος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Άκουσα μία τοποθέτηση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη, προ μηνός σε μία τηλεοπτική εκπομπή, που είπε ότι συμφωνεί να αλλάξει το πρόγραμμα των Θρησκευτικών στα σχολεία. Το πρόγραμμα που έχουμε έτοιμο ως ΙΕΠ προέκυψε από ειδική επιτροπή που συγκροτήθηκε και άκουσε όλες τις πλευρές, και την Εκκλησία και τους θεολόγους. Η απόφαση βεβαίως είναι της Πολιτείας, έτσι λειτουργεί το σχολείο. Δεν λειτουργεί με αποφάσεις άλλων, είμαστε έτοιμοι, θα πάμε σε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και θα προχωρήσουμε σε ένα πρόγραμμα αλλαγής του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε να μην είναι μάθημα ομολογιακό, κατηχητικό αλλά μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας, αλλά και τον άλλων θρησκευμάτων τα οποία περιβάλλουν τη χώρα μας ή θρησκευμάτων, οι πιστοί των οποίων ζούνε στη χώρα μας».
Πρώτο Θέμα