«Οἱ Ἕλληνες μᾶς ἔδωσαν τούς Ὀλυμπιακούς Ἀγῶνες. Ἄς τούς δώσουμε πίσω τά Γλυπτά του Παρθενώνα». Μέ αὐτόν τόν τίτλο, ὁ ἀρθρογράφος τῆς βρετανικῆς ἐφημερίδας Observer Χένρι Πόρτερ ὑποστηρίζει τήν ἐπιστροφή τῶν Μαρμάρων, καταρρίπτοντας ὅλα τά ἐπιχειρήματα πού ἔχουν χρησιμοποιηθεῖ γιά τήν παραμονή τους στό Βρετανικό Μουσεῖο.
«Μήν μέ παρεξηγεῖτε, δέν θέλω νά ἐπιτεθῶ στό Βρετανικό Μουσεῖο, τό ὁποῖο εἶναι γεγονός ὅτι ἀντιπροσωπεύει ὑψηλά ἐπίπεδα πολιτισμοῦ καί ἔχει ἕναν ἐκπληκτικό διευθυντή, τόν Νίλ ΜακΓκρέγκορ» γράφει ὁ Πόρτερ, μέ ἀφορμή τήν τελετή ἁφῆς τῆς Ὀλυμπιακῆς φλόγας γιά τούς Ἀγῶνες τοῦ Λονδίνου. "Θά πρέπει ὅμως νά εἴμαστε εἰλικρινεῖς μέ τούς ἑαυτούς μᾶς σχετικά μέ τήν παρουσία τόσων Γλυπτῶν ἀπό τόν Παρθενώνα στή Βρετανία. Ὑπάρχουν κι ἄλλα τμήματά τους σέ ἄλλα εὐρωπαϊκά μουσεῖα, ὅμως τό μεγαλύτερο μέρος τοῦ ἀνεπανάληπτου αὐτοῦ ἔργου βρίσκεται ἐδῶ ἀπό τήν ἐποχή πού ἀφαιρέθηκε βίαια ἀπό τόν Σκοτσέζο λόρδο Ἔλγιν πρίν ἀπό περισσότερο ἀπό δύο αἰῶνες» συνεχίζει. Ὑπάρχουν κι ἄλλα ἔργα τέχνης πού δέν ἔχουν ἀποκτηθεῖ μέ τόν πιό «καθαρό» τρόπο, συνεχίζει, ἐπισημαίνει ὅμως ὅτι τά Γλυπτά του Παρθενώνα διαφέρουν, καθώς ἀντιπροσωπεύουν τό ἀνώτατο ἐπίπεδο πολιτισμοῦ τῆς ἀνθρωπότητας ἀπό τόν 5ο π.Χ. αἰώνα καί γιά τά ἑπόμενα 2.000 χρόνια.
«Ἀντιπροσωπεύουν τόν πυρήνα τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ καί τήν καρδιά τῆς σύγχρονης ἑλληνικῆς ταυτότητας. Ἐπίσης -ἐξίσου σημαντικό- ἀντιπροσωπεύουν τό μισό του κτιρίου πού κατασκευάστηκε μεταξύ 447 καί 432 π.Χ., σηματοδοτώντας τήν ἥττα τῶν Περσῶν στήν Ἀθήνα», ἐπισημαίνει ὁ Πόρτερ.
Ὁ Πόρτερ καταρρίπτει ἐπίσης τό ἐπιχείρημα ὅτι ἡ ἐπιστροφή τῶν Γλυπτῶν θά δημιουργοῦσε κακό προηγούμενο. «Λίγα ἔργα στόν κόσμο ἐμπίπτουν στήν κατηγορία τῶν Γλυπτῶν του Παρθενώνα, τά ὁποία ἐμπνέουν βαθιά αἰσθήματα ἐθνικῆς ἀπώλειας καί λαχτάρας» γράφει.
Πληροφορίες: In.gr