Αναρτούμε το Δελτίο Τύπου της εταιρείας "Πλόες Αιγαίου" σχετικό με τα διαδραματιζόμενα για το μέλλον της ενδονησιακής θαλάσσιας συγκοινωνίας των νησιών του Ν. Σάμου. Το βρίσκουμε αρκετά ευγενικό ιδίως απέναντι στον πιο αναξιόπιστο εργοδότη που είναι το Ελληνικό Κράτος.
Το blog μας, ίσως και άλλα, ολοκληρώνει μία πλήρη έρευνα για το παρασκήνιο της υπόθεσης αυτής το οποίο, από όσο φαίνεται, θα είναι αρκετά ενδιαφέρον.
Με αφορμή την ΔΜ/Φ.231.01/6170 Υπουργική Απόφαση Κήρυξης της εταιρείας μας «Πλόες Αιγαίου ΝΕ» ως έκπτωτης από την εξυπηρέτηση της επιδοτούμενης δρομολογιακής γραμμής Φούρνοι-Θύμαινα-Αγ. Κήρυκος-Καρλόβασι-Βαθύ, θεωρούμε σκόπιμο, σε αυτή τη φάση, να ενημερώσουμε ότι η εταιρεία μας προέβη άμεσα α) σε κατάθεση Αίτησης Θεραπείας και Ανάκλησης της Υ.Α. στον Υπουργό Μ. Βαρβιτσιώτη η οποία διατελεί μέχρι τούδε αναπάντητη, β) σε Προσφυγή κατά της Απόφασης στα Διοικητικά Δικαστήρια η οποία θα εκδικαστεί εν ευθέτω χρόνω και γ) σε Αίτηση Προσωρινής Αναστολής της Υ.Α. η οποία έχει έγινε αποδεκτή από το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά και έτσι δεν καταπίπτει η Ε/Ε καλής εκτέλεσης ύψους 252.000 ευρώ, μέχρι τελεσιδικήσεως του ζητήματος.
Θεωρούμε ευθαρσώς ότι, η εν λόγω Υπουργική Απόφαση είναι κατά κόρον αβάσιμη και λανθασμένη καθώς στηρίχτηκε σε ανεπαρκή και αποσιωπημένα τετελεσμένα γεγονότα, ο χειρισμός των οποίων από πλευράς διαφόρων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας όπως οι Λιμενικές Αρχές Φούρνων, η Δ/νση Ναυτικής Εργασίας (ΔΝΕΡ), το Κέντρο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ), το Τμήμα Άγονων Γραμμών της Γεν. Γραμματείας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και το ΝΑΤ, ήταν εκείνος που επέφερε μεγάλη καθυστέρηση στην επαναδρομολόγηση ενός αξιόπλοου πλοίου όπως το «Σάμος Σπίριτ» που είναι «κομμένο και ραμμένο» για το Νομό μας και το οποίο έχει, πλέον, αναβαθμιστεί σε πλοίο Κατηγορίας Β, δηλ. εφάμιλλο των πλοίων που εκτελούν τη γραμμή Πειραιάς-Σάμου!
Η απόφαση αυτή, πέραν των όποιων ανοίκειων οικονομικών προβλημάτων δημιουργεί στην εταιρεία μας και τους εργαζομένους της, θα επιφέρει άμεσα στους κατοίκους του Ν. Σάμου και:
1. λιγότερα δρομολόγια,
2. από λιγότερα λιμάνια,
3. με υποδεέστερα πλοία,
4. υπό βραχυχρόνιες και απευθείας αναθέσεις (σε συγκεκριμένους ενδιαφερομένους που αγωνίστηκαν γι’ αυτό σε συνεργασία με μία χούφτα τοπικούς «παράγοντες» και κόμματα που τώρα διαμαρτύρονται για το πρόβλημα που προσπάθησαν να επιτείνουν…)
Εν γένει η απόφαση αυτή συνεπάγεται την πλήρη και συνειδητή υποβάθμιση της Γραμμής από πλευράς Υπουργείου, με σκοπό την εκδουλευμένη επίδειξη εξοικονόμησης πόρων χάριν της Τρόικας, (της οποίας πάγια θέση είναι η ερήμωση των μικρών νησιών, βλ. αποκάλυψη Μουσουρούλη Οκτ. ’12), τη στιγμή που η κατάργηση βασικών διοικητικών υπηρεσιών στην Ικαρία και τους Φούρνους αυξάνει τις ανάγκες για ενδονησιακή μετακίνηση των κατοίκων του Ν. Σάμου.
Επίσης ενημερώνουμε ότι σύντομα θα δημοσιευθούν και από άλλους δημοσιογραφικούς κύκλους εκτενέστερα γεγονότα (που κάποιοι ιθύνοντες δεν επιθυμούν να λάβουν υπόψη), πρόσωπα και πρακτικές που σχετίζονται με αυτήν την υπόθεση τα καταδεικνύουν και το όλο πρόβλημα της σημερινής Ελληνικής πραγματικότητας. Αυτό του Πρωτόγονου οικονομικού Πλεονάσματος από το Πρωτογενές πολιτικό Έλλειμμα.
Ελπίζουμε, και πιστεύουμε ότι επιβάλλεται η παραπάνω Υπουργική Απόφαση να ανακληθεί ώστε το «Σάμος Σπίριτ» να μην εξυπηρετήσει άλλη γραμμή από αυτή για την οποία αποκτήθηκε, ταλαιπωρήθηκε, μετασκευάστηκε και αναβαθμίστηκε και για την οποία ένα τέτοιο πλοίο είναι απολύτως αναγκαίο για τη συγκεκριμένη γραμμή ειδικά υπό της παρούσες συνθήκες, σύμφωνα και με την πρόσφατη έγκριτη Μελέτη του Παν. Του Πειραιά “Cost Assessment of Sea and Air Transport PSO Services: The Case of Greece”.
Εκ της Διοικήσεως,
Πλόες Αιγαίου ΝΕ.