Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Η οικονομική κρίση «δένει» και τα επιβατηγά πλοία

Στα δέκα ανέρχονται τα συμβατικά επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας που είτε έχουν τεθεί σε ακινησία είτε σε «παρατεταμένη ακινησία» το τελευταίο τρίμηνο, χωρίς να υπολογίζονται τα πλοία που αξιοποιώντας την ετήσια ακινησία τους, την εξαντλούν όλη.

Πρόκειται για πλοία όπως το «Blue Star II» ή τα «Kriti I» και «Kriti II» που ασκούσαν μέχρι πρότινος σημαντικό έργο στην ακτοπλοΐα και τέθηκαν ουσιαστικά εκτός δρομολογίων λόγω υψηλού κόστους λειτουργίας.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πραγματοποιούν πλέον τα απολύτως απαραίτητα δρομολόγια και στο πλαίσιο αυτό το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται νέο κύμα αιτήσεων ακύρωσης δρομολογίων στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η εταιρεία δρομολογεί σε ετήσια βάση ένα πλοίο σε συγκεκριμένη γραμμή δηλώνοντας και τα δρομολόγια που αυτό θα κάνει. Στο πλαίσιο λοιπόν της νομοθεσίας μπορεί να ζητήσει είτε την αποδρομολόγηση του πλοίου είτε τον περιορισμό των δρομολογίων.


Όσον αφορά το Νομό Σάμου, οι φετινές επιλογές μας θα είναι ή το Ιεράπετρα (ΑΝΕΚ) ή το European Express (ΝΕΛ).

Σημειωτέον, ότι και οι δύο εταιρείες αντιμετωπίζουν τρομακτικά οικονομικά προβλήματα και δεν είναι σε θέση να κάνουν μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς!


ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση