Η κρίση στη ναυτιλία και στην παγκόσμια οικονομία έχει πιέσει πολλές μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα ορισμένες εξ αυτών να διαπραγματεύονται για μεγάλο διάστημα σε τιμές κάτω του ενός δολαρίου. H Paragon Shipping, η Freeseas και η NewLead είναι μεταξύ των εταιρειών που έλαβαν ειδοποίηση από τις χρηματιστηριακές αγορές για προσαρμογή στις απαιτήσεις της νομοθεσίας.
Σύμφωνα με αυτή, αν στις 30 τελευταίες ημέρες
Σύμφωνα με αυτή, αν στις 30 τελευταίες ημέρες
η μετοχή διαπραγματεύεται σε τιμή χαμηλότερη του 1 δολαρίου η εταιρεία έχει μπροστά της ένα διάστημα, προκειμένου να λάβει όποια μέτρα κρίνει πρόσφορα, για να επανέλθει η τιμή της μετοχής πάνω από το 1 δολ.
Ο κανονισμός του χρηματιστηρίου δίνει περιθώριο 180 ημερών, προκειμένου η εταιρεία να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του. Σε περίπτωση που η τιμή της μετοχής δεν μεταβληθεί ανοδικά, λόγω ενδεχομένως αρνητικών συνθηκών στη χρηματιστηριακή αγορά, οι εταιρείες προχωρούν συνήθως σε reverse split των μετοχών.
Αύξηση των πτωχεύσεων
Η ναυτιλιακή κρίση είχε τα πρώτα θύματά της. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της προσφυγής στα δικαστήρια από τους πιστωτές εταιρειών όπως η General Maritime και η Omega Navigation. Ο οίκος Fitch Ratings εκτιμά ότι, τους επόμενους δώδεκα μήνες, θα αυξηθεί ο αριθμός των εταιρειών που θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των προβληματικών δανείων.
«Ο ναυτιλιακός κλάδος μαστίζεται από πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα και αδύνατες ταμιακές ροές από το 2009», σημειώνει ο οίκος και προσθέτει ότι η επιδείνωση των ταμιακών ροών θα αφήσει αλώβητο μικρό αριθμό εφοπλιστών.
Οπως εκτιμά, «ακόμη και εταιρείες που στηρίζονται σε μακροχρόνιες ναυλώσεις θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, είτε γιατί οι ναυλωτές θα αθετήσουν τις συμφωνίες είτε γιατί θα ζητήσουν την επαναδιαπραγμάτευσή τους».
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση
Ο κανονισμός του χρηματιστηρίου δίνει περιθώριο 180 ημερών, προκειμένου η εταιρεία να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του. Σε περίπτωση που η τιμή της μετοχής δεν μεταβληθεί ανοδικά, λόγω ενδεχομένως αρνητικών συνθηκών στη χρηματιστηριακή αγορά, οι εταιρείες προχωρούν συνήθως σε reverse split των μετοχών.
Αύξηση των πτωχεύσεων
Η ναυτιλιακή κρίση είχε τα πρώτα θύματά της. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της προσφυγής στα δικαστήρια από τους πιστωτές εταιρειών όπως η General Maritime και η Omega Navigation. Ο οίκος Fitch Ratings εκτιμά ότι, τους επόμενους δώδεκα μήνες, θα αυξηθεί ο αριθμός των εταιρειών που θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των προβληματικών δανείων.
«Ο ναυτιλιακός κλάδος μαστίζεται από πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα και αδύνατες ταμιακές ροές από το 2009», σημειώνει ο οίκος και προσθέτει ότι η επιδείνωση των ταμιακών ροών θα αφήσει αλώβητο μικρό αριθμό εφοπλιστών.
Οπως εκτιμά, «ακόμη και εταιρείες που στηρίζονται σε μακροχρόνιες ναυλώσεις θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, είτε γιατί οι ναυλωτές θα αθετήσουν τις συμφωνίες είτε γιατί θα ζητήσουν την επαναδιαπραγμάτευσή τους».
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση