Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Πολιορκία και δεύτερης Ορθόδοξης Μονής στην Ουκρανία

Απόπειρα Κατάληψης και της Λαύρας Pochayevskaya 
στη Δυτική Ουκρανία

Το βλέμμα του Μοναχού τα λέει όλα για το παρόν και το μέλλον της Ουκρανίας


Χθες μετά τα μεσάνυχτα 22 προς 23/02/14, με άρθρο μας δημοσιεύσαμε πρώτοι και κατά αποκλειστικότητα την δυσάρεστη είδηση ότι ένοπλες ομάδες των  Euromaidan κατέλαβαν το θρησκευτικό μνημείο παγκόσμιας εμβέλειας , τη Λαύρα του  Κιέβου-Pechersk.

Δυστυχώς απόψε 23/02/14, ενημερωθήκαμε από δημοσιογραφικές πηγές ότι η ίδια σκηνή τρομοκρατίας επαναλήφθηκε και στη Λαύρα   Pochayevskaya  (ή του Ποτσάεφ όπως είναι γνωστή στα ελληνικά), η οποία αποτελεί  επίσης  ιστορικό μνημείο στο οποίο εγκαταβιώνουν  μοναχοί που ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία και υπάγονται στο Πατριαρχείο της Μόσχας.

Αυτή τη φορά οι παραστρατιωτικοί που είδαμε στο βίντεο του δορυφορικού καναλιού RT  και στο πλήθος των δημοσιευμάτων του ρωσόφωνου ουκρανικού και μη Τύπου, έλαβαν τα μέτρα τους ώστε να μην υπάρξει η διάδοση της είδησης. Οι πιστοί που προσέτρεξαν απειλήθηκαν  όταν αποπειράθηκαν να βγάλουν φωτογραφίες ή να βιντεοσκοπήσουν τις σκηνές της νέας εξόρμησης. Οι μαρτυρίες όμως των  αυτοπτών παραμένουν:


Οι 3 μοναχοί από τη Λαύρα του Κιέβου
Η νέα επέμβαση έγινε με συνθήματα κατά  των “μοσχοβιτών”, δηλαδή όσων χριστιανών ακολουθούν την κανονικότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία. Φωνάζοντας “ελάτε αδέρφια ήρθε η ώρα να τελειώνουμε με τους μοσχοβίτες” , κραδαίνοντας ρόπαλα και τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους εισέβαλαν στη μονή και απαιτούσαν από τους μοναχούς να φύγουν. Η πολιορκία της μονής Pochayevskaya εκτιμάται ότι στοχεύει και στη σύλληση εικόνων και άλλων λατρευτικών αντικειμένων ανεκτίμητης αξίας ώστε να μεταπωληθούν σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία της Ευρώπης. Υπάρχουν όμως και ιστορικά προηγούμενα καθότι τη συγκεκριμένη Λαύρα την είχαν πάρει υπό την κατοχή τους οι Ουνίτες για περισσότερο από έναν αιώνα (1720-1831) και τώρα επαναδιεκδικούν την πνευματική και διοικητική της υποταγή στο αποκαλούμενο Πατριαρχείο Κιέβου (μη αναγνωρισμένο και Δούρειος Ίππος της διάσπασης της κοινωνικής συνοχής).

Η  πολιορκία της Μονής των Σπηλαίων του Κιέβου (Pecherskaya) που προηγήθηκε, εικάζεται ότι αποφασίσθηκε και ως απάντηση στους 3 μοναχούς της ιεράς κοινότητας-πατέρες Μελχισεδέκ, Εφραίμ και Γαβριήλ- οι οποίοι είχαν πάρει ευλογία μετά από δική τους πρωτοβουλία να βγούν στην Πλατεία Ανεξαρτησίας και να παραταχθούν απέναντι στους διαδηλωτές. Αυτοί ήταν και οι μόνοι ορθόδοξοι ρασοφόροι οι οποίοι δεν χρησιμοποιήθηκαν από τα διεθνή μέσα ως προπαγανδιστικό φωτογραφικό υλικό, καθότι ήταν στραμμένοι με τις εικόνες και τους σταυρούς προς το μέρος των διαδηλωτών.

Αξιόπιστες τοπικές πηγές μας ενημέρωσαν ότι υπήρξε επικοινωνία μεταξύ υπευθύνου της Λαύρας με τον Πατριάρχη Κύριλλο ώστε να υπάρξει παρέμβαση και να απελευθερωθούν από την ομηρία τους που υποστηρίζεται από Ιησουιτικά δίκτυα. Διαφαίνεται ότι υπήρξαν ενέργειες από ρωσικής πλευράς, καθότι αργότερα οι παραστρατιωτικοί που λειτουργούν πλέον ως νόμιμες αρχές στην Ουκρανία, (πραγματοποιώντας ελέγχους στους πολίτες, αποδίδουν δικαιοσύνη με συνοπτικές διαδικασίες σε διεφθαρμένους , φρουρούν δημόσια κτίρια όπως η Βουλή), πήραν ενολή από τους ανωτέρους τους και αποχώρησαν.

pentapostagma.gr